FAQ

matey drivs av Fading Trails Music AB

UPPHÄMTNING AV BESTÄLLNING I STOCKHOLM

Vill du hämta din beställning i Stockholm istället för att betala för frakt? Inga problem, välj bara upphämtningsalternativet i kassan. Observera att du måste boka en tid med oss i förväg och att det inte är möjligt att hämta din beställning utan en överenskommen tid.

Vår adress är Metargatan 18, 116 66 Stockholm på Södermalm.

VAR ÄR MIN BESTÄLLNING?

Beställningar skickas vanligtvis ut inom 1-2 arbetsdagar (oftast snabbare än så) om varan du har beställt är släppt. (Om du beställer flera varor och en är en förhandsbokning skickas alla varor när förhandsbokningen är redo.) Kontrollera att du inte beställt en förhandsbokning (förhandsbokningar skickas vanligtvis ut 1–2 veckor före det officiella releasedatumet) och att du har angett din adress korrekt vid beställning – om du har angett fel eller ofullständig adress och paketet redan har skickats kan vi bara vänta tills det kommer tillbaka till oss och sedan skicka om det.

Standardleveranstider är 1–2 arbetsdagar inom Sverige, 3–10 arbetsdagar inom Europa, 5–15 arbetsdagar utanför Europa, men paket brukar ofta komma fram mycket snabbare än så.

KAN JAG FÅ ETT SPÅRNINGSNUMMER?

Se till att välja fraktalternativet som inkluderar spårning för ditt område i kassan - efter att du har lagt din beställning kan vi inte lägga till spårning. Spårning ingår på alla ordrar i Sverige.

JAG VILL ÄNDRA ELLER AVBESTÄLLA MIN ORDER

Vänligen kontakta oss på store@matey.se (om du redan har fått en leveransbekräftelse är det för sent, kolla istället avsnittet om returer).

MIN SKIVA ÄR BÖJD/SKADAD

Vänligen kontakta oss via store@matey.se (och bifoga bilder på den skadade produkten) så skickar vi ut en ersättningskopia så snart som möjligt.

RETURER

Om du vill returnera något har du 14 dagar från den dag du tar emot paketet på dig att meddela oss att du vill returnera det och få en återbetalning - se vår återbetalningspolicy här.

Om inget annat är överenskommet på grund av en felaktig produkt står du själv för returfrakten. Du är ansvarig för eventuella skador som uppstår på varorna under returfrakten. Vi rekommenderar därför starkt att du skickar produkterna väl förpackade, i gott skick och i sin originalkartong och/eller förpackning.

Observera att vi endast kan återbetala dig EFTER att produkten har kommit tillbaka till oss (i originalskick).